Dadilje, dobro došle u svijet poduzetništva - kako otvoriti obrt

babysitting

Ilustracija: lori.ru

Zakonom o dadiljama (NN, br. 37/13.), koji se primjenjuje od 5. travnja 2013., omogućeno je fizičkim osobama obavljanje registrirane obrtničke djelatnosti čuvanja, brige i skrbi za djecu u dobi do 14 godina života, u stambenom prostoru koji služi za obavljanje djelatnosti dadilje, odnosno u poslovnom prostoru roditelja. Donosimo Vam postupak osnivanja obrta radi pružanja usluga dadilje sukladno Zakonu o dadiljama (postupak otvaranja obrta odgovara i za druge obrte bez djela specifičnog za dadilje).

1. korak

Otiđite u Ured državne uprave u županiji i njegove ispostave/Ured Grada Zagreba (nadležno registarsko tijelo – prema sjedištu obrta). Trebate prikupiti potrebnu dokumentaciju:
- preslika osobne iskaznice,
- preslika putne isprave, prijava boravka u RH ili preslika osobne iskaznice, ako imaju trajno nastanjenje u RH za strance,
- dokaz o udovoljavanju posebnim zdravstvenim uvjetima, ako je to propisano Zakonom,
- dokaz o pravu korištenja prostora, kada je za obavljanje obrta potreban prostor (potrebne dozvole za prostor prema propisima o građenju),
- ispuniti obrasce dobivene u Uredu državne uprave ili preuzete s internetskih stranica Obrtnog registra RH
- izvršiti uplate za otvaranje obrta i troškove izdavanja obrtnice (broj žiro računa i iznos se dobiju u Uredu državne uprave)

2. korak

Posebni uvjeti prema Zakonu o dadiljama:
- zahtjev za izdavanje rješenja Ureda državne uprave u županiji, odnosno upravnog tijela Grada Zagreba o ispunjavanju prostornih uvjeta za obavljanje djelatnosti dadilje, - zahtjev za izdavanje rješenja o upisu u imenik dadilja,
- zahtjev nadležnom obiteljskom centru za izdavanje rješenja o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti dadilje,
- sklopljen ugovor o osiguranju s ovlaštenim osiguravateljskim društvom za slučaj odgovornosti
za štetu nastalu obavljanjem djelatnosti dadilje,
- dokaz o pravu korištenja poslovnog ili stambenog prostora u kojem se djelatnost dadilje
namjerava obavljati.

3. korak

Otiđete u Ured državne uprave u županiji i njegove ispostave/Ured Grada Zagreba (nadležno registarsko tijelo – prema sjedištu obrta) prijaviti datum početka poslovanja obrta.

4. korak

- preuzeti Rješenje o registraciji obrta u Uredu državne uprave
- izraditi pečat
- otvoriti konačan račun u poslovnoj banci

5. korak

Odlazak na HZMO i HZZO.
- prijava u Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO)
- prijava u Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO)

6. korak

Odlazak u Poreznu upravu.
- prijava u nadležnu ispostavu Porezne uprave, prema sjedištu obrta radi upisa u registar poreznih obveznika

7. korak

Dadilje, dobro došle u svijet poduzetništva. Sljedeći korak, registracija na servisu Solo koji će vam olakšati posao izdavanja računa te poslužiti kao baza klijenata i usluga. Solo je servis za bolju evidenciju računa i ne trebate znati računovodstvo da biste ga koristili. Mali poduzetnici s uslužnim djelatnostima koji posluju s gotovinom mogu jednostavno, brzo i besplatno fiskalizirati svoje račune. Solo obavlja sav posao komunikacije s Poreznom upravom i generira Zaštitni kod i JIR (Jedinstveni Identifikator Računa). Sretno s radom i želimo puno izlaznih računa svim dadiljama.


VAŽNA NAPOMENA
Tekstovi koje objavljujemo na blogu servisa Solo su strogo informativnog karaktera u cilju pomoći u prvim koracima u poduzetništvo. Sva dodatna i konkretna pitanja te informacije provjerite u Uredu za gospodarstvo, Poreznoj upravi, Zavodima za mirovinsko i zdravstveno jer Solo ne može davati službene odgovore o temama za koje su zadužene navedene institucije. Hvala na razumijevanju.


Vaši komentari

Bez komentara, je li to dobro ili loše? ;)

Možda će te zanimati i ovi tekstovi na našem blogu

Solo je danas postao još bolji i pregledniji 'Ulazni računi' je nova opcija unutar servisa Solo čime smo svim korisnicima dodatno olakšali evidenciju njihovog poslovanja putem Interneta. Opcija Ulaznih računa (Troškova) nudi mogućnost biranja vrste troška, izdavatelja računa, izvorne valute, izno... Još jedan razlog zašto je Solo najbolji izbor Solo je danas uveo automatsku izradu obrasca KPR (Knjiga prometa). Ovim obrascem smo upotpunili kolekciju automatski generiranih poslovnih dokumenata i možemo reći da Solo jedini na tržištu nudi potpunu kontrolu poslovanja te maksimalno olakšava vođen... E-mail komunikacija - prepreka za učinkovitost? O e-mailu se puno pisalo i piše se, jer je ovaj elektronički način komunikacije postao uvriježeno sredstvo komuniciranja među poduzetnicima. Ipak, osim ako ne radite u službi za podršku korisnicima ili imate posao online npr. webshop, odgovaranje na e-...